czwartek, 14 lipca 2011

Powitanie

Cześć ;)
Na początek postanowiłem napisać kilka słów o sobie i o tym co można będzie znaleźć na moim blogu. Ja nazywam się Bartek, jestem studentem Wydziału Mechanicznego uczelni technicznej, interesuje się szeroko pojętą motoryzacją zarówno nowinkami jak i klasykami motoryzacji. ;)

Bloga postanowiłem stworzyć z kilku względów. Po pierwsze jako dzieciak zawsze interesowało mnie jak to jest, że ten samochód jeździ dzięki tej śmierdzącej cieczy...oprócz tego zawsze z podziwem patrzyłem na ludzi, którzy otwierając maskę i po trudach i znojach, usmarowani po łokcie starym smarem i olejem potrafili sprawić, że silnik zagadał jak nowy. W związku z tym szukałem wielu informacji na temat budowy, działania samochodów, nie jest to proste zadanie bo literatura jest albo bardzo profesjonalna nie zrozumiała dla przeciętnego zjadacza chleba, albo nie wnosi nic nowego bo jest zbyt ogólna. Dlatego postanowiłem umieścić tutaj materiały, które sam zdobyłem przez cały ten czas, a także podzielić się własną wiedzą, tym samym usystematyzować sobie ją ;) Zamieszczone tutaj materiały będą przeznaczone dla osób, które nie mają doświadczenia w motoryzacyjnych sprawach, jak również będą artykuły dla osób bardziej zaawansowanych.

Ok. Wystarczy tego na początek ;) Mam nadzieje, że od czasu do czasu wpadnie tutaj kilka osób i komuś coś się przyda ;) ZACZYNAMY!

3 komentarze:

  1. Z nie cierpliwością czekam na nowe informacje. Podane w prosty sposób i zrozumiały dla każdego. Pozdrawiam przyszły technik poj.sam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się ciekawie... :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam Panie Bartłomieju. Na początku pragne Pana poinformować że chciałem do Pana napisać już od dawna na emaila, ale nie znalazłem adresu a FB nie posiadam więc postanowiłem napisać w Komentarzach. A oto temat: mam mercedesa w124 ze 5 stopnoiowa manualna skrzynią i mam z nią mały problem - ciążko wbić wsteczny, bieg wchodzi po kilku próbach, sprzęgło było wymieniane daaaaawno, a przy wbijaniu jedynki chrupie gdy autko się choćby troche toczy. Żeby wbić jedynke bez chrupnięcia auto musi stać nieruchomo. reszta biegów wchodzi bez problemów. I teraz pytanko - jaka może być przyczyna tych problemów?
    -zużyte sprzęgło?
    -uszkodzony synchronizator??
    -czy może coś innego?
    pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń