sobota, 6 sierpnia 2011

Systemy wtryskowe

Witam.
   Dzisiaj przygotowałem coś na temat wtrysków paliwa. Jak wszyscy wiemy era gaźników jest już dawno za nami. Współczesne samochody wyposażone są w pełni elektronicznie sterowane układy wtryskowe. Z pewnością krąży po świecie wielu wiernych fanów gaźników, jednak spór co lepsze wtrysk czy gaźnik jest bez sensu. Dlaczego? Ponieważ ewolucja w technice samochodowej odpowiedziała już na to pytanie, poprzez wyeliminowanie gaźników.

   Z pewnością wadą wtrysków, a jednocześnie zaletą jest ich bezobsługowość. Wadą, ponieważ w przypadku awarii nie jesteśmy w stanie nic zdziałać, zaletą gdyż nie wymaga czyszczenia jak gaźnik, a także nie musimy się bawić w ręczne ssanie. Bez wątpienia również silniki z wtryskiem paliwa lepiej pracują "na zimno" zaraz po rozruchu, a także lepiej dostosowują się do warunków jazdy, gdyż ilość wtryskiwanego paliwa sterowana jest elektronicznie, w zależności od stylu naszej jazdy, czy temperatury płynu chłodzącego.
  
   Przygotowałem na dzisiaj prezentację wideo, która przedstawia krok po kroku działanie układy wtryskowego Bosch LH-Jetronic. Dlaczego akurat ten konkretny system? Mianowicie jest on matką większości stosowanych układów wtryskowych, najważniejsze jest aby poznać idee działania czegoś, na zasadzie działania tego układu, funkcjonują niemal wszystkie układy wtryskowe.

    Tak wiec zapraszam do zapoznania się z wideo. W razie pytań, czy opinii zapraszam do komentowania i zadawania pytań ;)


  

2 komentarze: